دنیا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دنیا
نوشته شده در چهار شنبه 27 ارديبهشت 1388
بازدید : 1389
نویسنده : ناشناس

دنیا

بهار-بيست دات كام   تصاوير زيبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

دلم خون است چون دردل غم دنیا ودین دارم

سرشتی عالی وخاکی ازهردو عجین دارم

زمین لبریز از غمها   ذلالتها   ملالتها

ولی ناید زمن کاری دل پرخون  ازین دارم 

نبشته سرنوشت من یکی جزجنس وخشت من

که او فرموده این قسمت منم بختی چنین دارم

به نوزادی برنگ خون به خردی چون گل ریحان

چو وقت نوجوانی شد دلی خالی زکین دارم

جوانی ازقفس بیرون چو لیلی ازپی مجنون

به غم طی شد توان کم شد کنون حالی غمین دارم

کنون شد وقت جوشیدن فرا رفتن خروشیدن

به افکارم ضررهای هجوم ان و این دارم

بخودگفتم کنم فعلی که رسم اولیا باشد

برسم نیک پیغمبر سجودی بر جبین دارم

به بعدم گر  فتد همت کنم روزه نه دریوزه

جهاد اکبر واصغر که این هم جزئ دیندارم

زکات و حج و جهدم را اگرعمری بود باقی

کنم طی ازبرای خود خدا را من یقین دارم

شبابم چون گذشت اکنون به بندنفس محبوسم

رهی غیر از ره اصلی بزیر استین دارم

هدف جان شد غم نان شد برفت ان نیت اعلا

بدل امال دنیایی هوا اهوی چین دارم

به جوشش چون خم رنگی دلم هر دم زند زنگی

  رخی درمحفل خوبان چو مجمر اتشین دارم

خداوندا دلم خون است چو رنگ لاله گلگون است

دلا لایق به این باشم که رنگی اینچنین دارم

چنان اغشته در رنجم چو ماری کنج یک گنجم

که گر ویران شود منزل چگونه خود امین دارم

برای لقمه ی نانی کنم جادوی شیطانی

مگر این نفس اماره دهد رخصت که دین دارم؟

دلم خون شد درین وادی نه اب است ونه ابادی

الا ای ساقی مهوش منم جامی زمین دارم

زحسرت پرشده جامم نخواهم وی برد نامم

ازین حسرت چنان زخمی چو انگشتر نگین دارم

یکی رحمی نمیبینم زباغی گل نمیچینم

الهی خود بکن رحمی که بر امت ظنین دارم

محبت رخت بر بسته جداییها کنون رسته

به ارضای هوای دنیوی اسبی به زین دارم

خلایق عقل درچشمند ودائم مخزن خشمند

کجاشد خوی انسانی کنون شکی درین دارم

نمانده عهد وپیمانی وفا ورسم انسانی

تو پیدا کن یکی کو گفت عزم اهنین دارم

نجابتها نه پیداشد شرارتها هویدا شد

دلیل اینجاست میگویم دلی مملو زکین دارم

جهان با این هیاهویش توجمشیدم مرو سویش

دعایم کن که من عزم سفر زین سرزمین دارم

 

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
MAHTAB در تاریخ : 1393/4/21/6 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: